E-mail

info@ecuexperts.gr

Επισκεφθείτε μας

Λεωφ. Βουλιαγμένης 321, Άγιος Δημήτριος 172 36

Ποιες είναι οι κύριες διαφορές υδραυλικού και ηλεκτρικού τιμονιού. Τι να επιλέξετε

Το τιμόνι ενός αυτοκινήτου είναι εξαιρετικής σημασίας.

Είναι το εξάρτημα με το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επαφή ο οδηγός, ορίζει την κατεύθυνση του αμαξιού και εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του. Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι συνήθως δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άλλα τμήματα, όπως για παράδειγμα για τον κινητήρα ή ακόμη και το κιβώτιο ταχυτήτων, το τιμόνι είναι άξιο αναφοράς και για τον λόγο ότι η τεχνολογία έχει κάνει τεράστια βήματα και σε αυτό . Υπάρχει πολύ μεγάλη εξέλιξη κατά τα χρόνια ως και τις μέρες μας. Πλέον η χρήση του είναι εύκολη και ξεκούραστη και δεν απαιτεί να κοπιάσει κάποιος για να οδηγήσει ή να έχει δυνατά και γυμνασμένα μπράτσα για να παρκάρει.

Η ζωή του οδηγού πλέον είναι πιο άνετη!

Υπάρχουν τα υδραυλικά τιμόνια και τα ηλεκτρικά. Παρουσιάζουν κάποιες σημαντικές διαφορές μεταξύ τους, όπως θα δούμε παρακάτω! 

Αρχικά όμως να επισημάνουμε, ότι η στεφάνη του τιμονιού, είναι το μοναδικό τμήμα που βλέπει ο οδηγός. Είναι το μέρος αυτό που τοποθετείται πάνω στο τιμόνι και επιτρέπει στους οδηγούς με μειωμένη κινητικότητα να οδηγούν με πλήρη αυτονομία. Όμως, το σύστημα διεύθυνσης ενός αυτοκινήτου αποτελείται από διάφορα μέρη.

Πίσω από την στεφάνη, υπάρχει η κολώνα του τιμονιού και είναι αυτή που μεταφέρει την κίνηση του στους τροχούς. Στο τελείωμά της υπάρχει ένα ελικοειδές γρανάζι, το οποίο ονομάζεται ”’πινιόν” και περιστρεφόμενο προς τη φορά του τιμονιού δίνει κίνηση σε έναν ”οδοντωτό κανόνα”. Αυτά αποτελούν και την βάση- το κεντρικό τμήμα του συστήματος της κρεμαγιέρας (το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού). Στην αριστερόστροφη κίνηση του πινιόν μετατοπίζεται δεξιά και αντιστρόφως με την δεξιόστροφη κίνηση του πινιόν μετατοπίζεται αριστερά . Επιπλέον ο οδοντωτός κανόνας κινεί ημίμπαρα και ακρόμπαρα και έτσι παίρνουν την επιθυμητή κλίση οι εμπρός τροχοί.

υδραυλικό τιμόνι

 

Το υδραυλικό τιμόνι:

Το υδραυλικό σύστημα τιμονιού, ελάφρυνε αναμφισβήτητα τα χέρια του οδηγού και έδωσε χάρη στην εμπειρία της οδήγησης. Θεωρείται ένα πολύπλοκο μηχανολογικό σύνολο. Τα βασικότερα μέρη του είναι η αντλία παροχής υδραυλικών υγρών στο κύκλωμα, το δοχείο αποθήκευσης του υγρού, ένας υδραυλικός κύλινδρος και η περιστροφική βαλβίδα ελέγχου. Όλα τα εξαρτήματα δουλεύουν για να δημιουργήσουν την υδραυλική ισχύ που χρειάζεται το τιμόνι για να γυρίσει σχετικά εύκολα αντλώντας ενέργεια από τον κινητήρα του οχήματος.

Η κίνηση του οδοντωτού κανόνα έρχεται από το πινιόν, μόνο που αυτή τη φορά ο άξονα αυτός είναι μέσα σε έναν υδραυλικό κύλινδρο με εισόδους για το υγρό, ενώ υπάρχει κι ένα έμβολο. Ανάλογα με τη φορά περιστροφής του τιμονιού ανοίγουν οι δίοδοι εισόδου του συμπιεσμένου υγρού στον αντίστοιχο χώρο του κυλίνδρου.

Υδραυλικά λοιπόν ασκείται πίεση προς την αντίστοιχη κατεύθυνση για τον οδοντωτό κανόνα, με την αντλία παροχής να παίρνει κίνηση από τον κινητήρα του αυτοκινήτου μέσω ενός ιμάντα. Επιπλέον τροφοδοτεί με υγρό το κύκλωμα, με την περιστροφική βαλβίδα ελέγχου να ορίζει την ποσότητα του υγρού που θα περάσει στην κρεμαγιέρα. Όταν το τιμόνι βρίσκεται σε ευθεία, η βαλβίδα ελέγχου κλείνει τις εισόδους προς τον κύλινδρο και τα υγρά επιστρέφουν στο δοχείο αποθήκευσής τους.

Επόμενη μορφή της υδραυλικής υποβοήθησης αποτελεί η ηλεκτρο-υδραυλική η οποία διαφέρει από την υδραυλική μόνο στο ότι δεν αντλεί την κινητική της ενέργεια μέσω του ιμάντα από τον κινητήρα αλλά τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια.

ηλεκτρικό τιμόνι

 

Το ηλεκτρικό τιμόνι:

Το ηλεκτρικό σύστημα τιμονιού από την άλλη, έχει μια διαφορετική λειτουργία. Βασίζεται αμιγώς στην ηλεκτρική ενέργεια. Υπάρχουν αισθητήρες  στην κολώνα του τιμονιού, που συλλέγουν τις εντολές που δίνει ο οδηγός και τις στέλνουν ακαριαία στο ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτό με την σειρά του έχει τον ρόλο να κινεί ανάλογα την κολώνα του τιμονιού και συνεπώς τους τροχούς.

Πρόκειται για ένα σύστημα που πλέον είναι επικρατέστερο, καθώς δεν παρουσιάζει καμία αρνητική επίδραση στη λειτουργία του κινητήρα. Σε πολλά αυτοκίνητα η υποβοήθηση είναι μεταβλητή, που σημαίνει ότι σε χαμηλές ταχύτητες το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ για να διευκολύνει τους ελιγμούς, ενώ σε γρήγορους ρυθμούς βαραίνει για να παρέχει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό.

Πώς να διαλέξετε το κατάλληλο για εσάς:

Το ηλεκτρικό τιμόνι είναι λιγότερο περίπλοκο στην κατασκευή του, ενώ βοηθά και στην καλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Το κυριότερο προσόν του όμως είναι ότι δεν ”κόβει” ισχύ από τον κινητήρα, αφού η υποβοήθηση δεν συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα, όπως συμβαίνει στην υδραυλική υποβοήθηση. Παρ’ όλα αυτά, η πληροφόρηση που καταλήγει στα χέρια του οδηγού δεν είναι τόσο μεστή.

Από την άλλη, το υδραυλικό τιμόνι παρέχει μια καλύτερη και πιο μεστή πληροφόρηση, η οποία μπορεί να μην είναι σημαντική για έναν συνηθισμένο οδηγό, αλλά κάνει αξιοσημείωτη διαφορά για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης. Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι είναι φθηνότερα στην κατασκευή τους.

Αρκετοί πιστεύουν ότι το υδραυλικό τιμόνι είναι προτιμότερο για εκείνους που αναζητούν μια αληθινή και με ουσία αίσθηση οδήγησης!

Από την άλλη η πιο απλή λειτουργία του ηλεκτρικού τιμονιού και οι λιγότεροι παράγοντες που εμπλέκονται στη διεύθυνση του οχήματος το καθιστούν για κάποιους άλλους αυτό καλύτερη επιλογή!

Άξιο αναφοράς είναι ότι το υδραυλικό τιμόνι χρησιμοποιεί κατά 90% περισσότερη ενέργεια από τον κινητήρα σε σύγκριση με το ηλεκτρικό.

Την πιο σωστή επιλογή μπορείτε όμως να την κάνετε μόνο εσείς οι ίδιοι! 

 

 

 

 

 

 

Ένας χρόνος γραπτή εγγύηση σε όλες τις επισκευές.

Πανελλαδική κάλυψη με δωρεάν μεταφορικά!

Electric battery reconditioning

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας παρέχουμε την πιο σχετική εμπειρία, να θυμόμαστε τις προτιμήσεις σας και να επαναλαμβάνουμε τις επισκέψεις σας. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση ΟΛΩΝ των cookies και της Πολιτικής Απορρήτου μας.