E-mail

info@ecuexperts.gr

Επισκεφθείτε μας

Λεωφ. Βουλιαγμένης 321, Άγιος Δημήτριος 172 36

Remapping εγκεφάλου. Τι είναι και οι 5 μύθοι γύρω από αυτό.

Remapping είναι ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου του αυτοκινήτου. Η διαδικασία τροποποίησης του εργοστασιακού προγράμματος του κινητήρα με σκοπό:

  • τον προγραμματισμό επί μέρους λειτουργιών του κινητήρα (μετατόπιση κόφτη ταχύτητας, προγραμματισμός, EGR, immo κτλ.)
  • τη μείωση κατανάλωσης (ECO tune)
  • να βελτιωθεί η απόδοση του κινητήρα που αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει στην αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής (και δια της ροπής, ως γνωστό, μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμων, καθώς επίσης η οδήγηση γίνεται ευκολότερη και πιο απολαυστική.)

Την λέξη ”επαναπρογραμματισμός” θα την βρείτε και ως ”ρύθμιση εγκεφάλου”, ”επαναχαρτογράφηση”, ”carremapping” ή ”ecutuning”.

αναβάθμιση εγκεφάλου

Τα αυτοκίνητα που μπαίνουν σε αυτή την διαδικασία, είναι αυτά που έχουν υποστεί μετατροπές στον κινητήρα και χρειάζονται αντίστοιχη χαρτογράφηση εγκεφάλου, ώστε η απόδοσή τους να φτάσει στο μέγιστο δυνατό.

Με άλλα λόγια θα λέγαμε ότι ο επαναπρογραμματισμός ενός οχήματος είναι η επέμβαση και η τροποποίηση από ένα προγραμματιστή του εργοστασιακού προγράμματος- χάρτη του εκάστοτε αυτοκινήτου, με σκοπό αυτό να συμπεριφέρεται καλύτερα στις αυξημένες απαιτήσεις του οδηγού.

Αυτό που χρειάζεται να γνωρίζετε είναι ότι ένα αμάξι μπορεί να έχει υποστεί διαφορετικές μετατροπές από τον αγοραστή και επομένως να έχει διαφορετικές απαιτήσεις προγραμματισμού από ένα άλλο αμάξι ίδιας εταιρίας, ίδιου τύπου, ιδίου εργοστασίου παραγωγής και ιδίας ημερομηνίας αγοράς.

Το μοναδικό μέρος που μετατρέπεται στον επαναπρογραμματισμό είναι η μνήμη του εγκεφάλου του οχήματος που περιέχει την εργοστασιακή χαρτογράφηση. Οι σύγχρονοι εγκέφαλοι μπορούν να επαναπρογραμματιστούν απλά με την ενημέρωση του λογισμικού τους μέσω μιας τυποποιημένης σύνδεσης, όπως η OBDII, χρησιμοποιώντας ειδικά OBD Flash tools.

Το στοιχείο που καθιστά τον επαναπρογραμματισμό αρκετά χρονοβόρο και αυξάνει το κόστος της όλης διαδικασίας, είναι ότι για να γίνει σωστά πρέπει να πραγματοποιείται σε κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά.

Οι κατηγορίες του επαναπρογραμματισμού, είναι δύο:

  1. βελτιώσεις με επαναπρογραμματισμό του εργοστασιακού εγκεφάλου και
  2.  βελτιώσεις με προγραμματισμό νέου παράλληλου με τον εργοστασιακό εγκέφαλο.

πρόγραμμα εγκεφάλου

 

Οι 5 μύθοι γύρω από το ECU Remapping:

Υπάρχουν 5 μύθοι που κυκλοφορούν γύρω από αυτή την διαδικασία, που όμως δεν είναι αλήθεια.

Πάμε να δούμε παρακάτω ποιοι είναι αυτοί:

  1.  Το remapping καταστρέφει τον εγκέφαλο του οχήματος (ECU). Αυτό δεν ισχύει, διότι πλέον οι ειδικοί χρησιμοποιούν σύγχρονες διαδικασίες για να πραγματοποιήσουν αλλαγές στον κώδικα της ECU, χωρίς να παρέμβουν φυσικά. Αυτό προϋποθέτει βέβαια οι ειδικοί να κατέχουν τις απαραίτητες γνώσεις και την εμπειρία, για να φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Ο μύθος αυτός προέκυψε, γιατί πιο παλιά οι μηχανικοί έπρεπε να ανοίξουν την μονάδα ελέγχου και να παρέμβουν με φυσικό τρόπο σε αυτή. Οπότε σίγουρα τότε μπορεί να υπήρχαν κάποιοι κίνδυνοι.
  2.  Το remapping δεν απαιτεί την παρουσία ειδικού, αλλά είναι κάτι που ο καθένας μπορεί να καταφέρει, αρκεί να έχει το κατάλληλο λογισμικό. Είναι λάθος αυτό. Για να γίνει ο προγραμματισμός με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, είναι απαραίτητη η κατάλληλη γνώση και εμπειρία του ειδικού, καθώς και ένα υγιές λογισμικό. Για αυτό αναζητήστε προσεκτικά και εμπιστευτείτε αξιόπιστους επαγγελματίες, καθώς οι υπόλοιποι μπορεί να μην διαθέτουν το κατάλληλο λογισμικό και να μην διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία και γνώση. Και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητό σας.
  3.  Το remapping ίσως καταστρέψει τον κινητήρα σας. Μπορούμε να πούμε ότι αυτός είναι ο πιο δημοφιλής μύθος αυτής της διαδικασίας. Αυτό δεν υπάρχει καμία περίπτωση να γίνει. Ο μηχανικός γνωρίζει την δουλειά του. Αρκεί να εμπιστευτείτε μηχανικούς με εμπειρία και θετικές κριτικές, που σας παρέχουν ασφάλεια και γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του αυτοκινήτου σας.
  4.  Το remapping αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων. Άλλος ένας μύθος που όμως δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Με την διαδικασία αυξάνεται η ιπποδύναμη και η ροπή του κινητήρα, δεν αυξάνεται όμως η κατανάλωση καυσίμων. Ίσα ίσα που ένας έμπειρος μηχανικός, κάνοντας τις κατάλληλες κινήσεις μπορεί και να μειώσει την κατανάλωση.
  5.  Το remapping δεν είναι ασφαλές, διαφορετικά τα οχήματα θα είχαν ήδη αυτές τις εργοστασιακές ρυθμίσεις και θα πωλούνταν με αυτές. Αυτό όμως δε θα μπορούσε να γίνει έτσι, διότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να πουλήσουν μαζικά τα οχήματά τους χρειάζεται να συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές της εκάστοτε χώρας. Επίσης, οι βιομηχανίες προσπαθούν να πετύχουν μια ισορροπία κόστους- ποιότητας στα μοντέλα τους. Οπότε θα ήταν λίγο δύσκολο κάθε φορά να ρυθμίζουν τον εγκέφαλο ανάλογα τη χώρα διανομής. Αυτό δε θα ήταν λειτουργικό, ούτε και εύκολο, ούτε σαν διαδικασία, ούτε όσον αφορά το κόστος.

Εύχομαι μέσα από αυτό το άρθρο να πλουτίσατε τις γνώσεις σας γύρω από την έννοια του remapping και να αποκτήσατε μεγαλύτερη διαύγεια για την χρησιμότητα και την ασφάλειά του. Πάντα σας προτείνω να κάνετε την έρευνά σας ώστε να βρείτε τους επαγγελματίες που σας αποπνέουν εμπιστοσύνη και έτσι θα χαίρεστε το αγαπημένο σας αυτοκίνητο στο πλήρες δυναμικό του!

 

 

Ένας χρόνος γραπτή εγγύηση σε όλες τις επισκευές.

Πανελλαδική κάλυψη με δωρεάν μεταφορικά!

Electric battery reconditioning

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να σας παρέχουμε την πιο σχετική εμπειρία, να θυμόμαστε τις προτιμήσεις σας και να επαναλαμβάνουμε τις επισκέψεις σας. Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή όλων", συναινείτε στη χρήση ΟΛΩΝ των cookies και της Πολιτικής Απορρήτου μας.